2017/08/08

TUTORIAL - Kartka sztalugowa - konstrukcja

Witam serdecznie!

Dzisiaj dzień mojej inspiracji dla Was, zapytam więc:
Często tworzycie kartki w męskim wydaniu?

U mnie powstaje ich znacznie mniej niż kartek kobiecych, 
jednak kiedy zajdzie potrzeba wykonania pracy męskiej
staram się, by miała ciekawą, nietuzinkową oprawę
i interesujący sposób konstrukcji, ponieważ mężczyznę
 z całą pewnością bardziej zaciekawi niestandardowa jej  forma.

Dzisiaj chcę zaprezentować Wam  konstrukcję 
kartki  sztalugowej skręcanej..

Zapraszam !



Czego potrzebujemy: 


 - baza kartki po złożeniu 15 x 15 cm,
- ozdobne papiery skrapowe w odpowiedniej tonacji kolorystycznej, 
- guzik - posłuży jako ogranicznik przy ekspozycji panelu kartki,
- klej, nożyczki, linijka, tusz brązowy do postarzania brzegów papieru oraz dodatkowe elementy składowe projektu według Waszego uznania,
ja proponuję: zestaw stempli z motywami pasującymi do tematyki pracy, czarny tusz do pieczątek, sznurek naturalny lniany, szary papier pakowy,  korek po winie, elementy metalowe, rolka po zużytej taśmie, kawałek ażurowego, skórzanego paska.

Materiały naturalne i pochodzące z recyklingu
bardzo dobrze sprawdzają się w takich projektach :-)


BAZA:
 Pracę zaczynamy od wykonania przekątnej linii gięcia
 na lewym skrzydle bazy kartki, po stronie wewnętrznej,
zaczynając od górnego lewego rogu
a kończąc na dolnym, prawym .


Zginamy kartkę  do wewnątrz wzdłuż wykonanej linii,
otrzymujemy dwa trójkąty prostokątne -
 do nich dopasowujemy odpowiednio przycięte
 kawałki papieru scrapowego i przyklejamy
po stronie zewnętrznej.
Tym samym papierem wyklejamy wnętrze kartki oraz 
opcjonalnie można również okleić tylną ściankę. 

***
PANEL - główna kompozycja kartki:
 
Przygotowujemy projekt panelu kartki według 
własnego zamysłu, ale tak, by format obrysu 
kompozycji nie był większy od wymiaru bazy (15 x15 cm).
Ja stworzyłam swój projekt używając dwóch kawałków 
 papierów przyciętych do formatu 15 x 10 cm. 
Jeden z nich ułożyłam  pionowo, drugi poziomo,
skleiłam  i na ich powierzchni wykonałam swoją
przestrzenną kompozycję w męskim klimacie.


Kiedy mamy już gotowe wszystkie elementy składowe kartki,
czyli bazę, kompozycję na panelu oraz guzik, przystępujemy
do etapu mocowania  panelu na przednim, trójkątnym 
skrzydle bazy.



 W tym celu przykładamy panel do bazy i od jego  tylnej
strony zaznaczamy ukośną linię roboczą, która orientacyjnie
 wyznaczy nam granicę nanoszenia kleju - to bardzo istotne
ponieważ panel nie będzie doklejony do bazy całą swoją powierzchnią !
 Pod powstałą linią smarujemy papier klejem
(ja dodatkowo asekuruję się taśmą dwustronnie klejącą)



Panel przyklejamy do trójkątnego skrzydła
bazy kartki od strony frontowej.
Ostrożnie i równo łączymy klejone powierzchnie,
przytrzymujemy kilka minut by klej  
dobrze związał !!!



 Następnie otwieramy kartkę i przy użyciu stempli
wykonujemy ozdobę wewnętrzną - prawej, dolnej połowy kartki,
którą wyznacza przekątna ścianki ( jak na zdjęciu)
Możemy dodać jeszcze napis, hasło
 lub wkleić bilecik okazjonalny.


 Skrzydło  kartki z panelem zginamy  po przekątnej
do wewnętrznej strony, wyznaczamy punkt
mocowania elementu podpierającego panel i w tym
miejscu przyklejamy klejem na gorąco nasz guzik.


Guzik powinien mieć grubość co najmniej 2mm
aby stworzyć wystarczającą podporę dla części ruchomej
kartki w czasie ekspozycji ozdobionego panelu. 


Tak prezentuje się nasza dzisiejsza praca.
Wystarczy wpisać do środka życzenia i wręczyć
Solenizantowi.

***

Zachęcam Was do stworzenia podobnej kartki, 
to bardzo ciekawa i efektowna forma
a jej atutem jest prostota i łatwość wykonania.

Moja praca jest adresowana do mężczyzny ale
myślę że każda okazja będzie odpowiednia
 do wręczenia takiego prezentu
- wykonanego oryginalnie, pomysłowo i stylowo.


Życzę Wam fajnej, kreatywnej zabawy.

Dziękuję serdecznie!

Inka - art

14 comments:

  1. Świetna praca! Taka kartka będzie wspaniałym elementem dekoracyjnym, spełni podwójną funkcję:) Super kurs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję ślicznie, taki jest zamysł tej karteczki - miła niespodzianka z życzeniami a jednocześnie stylowa ozdoba na półkę czy komódkę...no i oczywiście fajna pamiątka. Kurs bardzo polecam :-)

      Delete
  2. Ale super!!! I jak tu po czasie wyrzucić takie cudo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. A ja myślałam że takich rzeczy się nie wyrzuca :-) Oczywiście żartuję - kiedyś pewnie się znudzi, zakurzy i wyjdzie z mody a jeśli ktoś ma w otoczeniu taką osobę jak ja, to siłą rzeczy musi zrobić sobie miejsce na nowe skarby, jakie z pewnością mu podrzucę przy najbliższej okazji. Dziękuję za miłe słowa :-)

      Delete
    2. W sumie to mnie jest bardzo szkoda, kiedy dostanę jakieś niezwykłości i często chowam je do pudełka 'na skarby' ;)

      Delete
    3. Ale zawsze można otworzyć pudełko, wyjąć z niego skarby i powrócić wspomnieniami do jakiegoś fajnego wydarzenia ze swojego życia - to też ma swój klimat i swoje plusy. Zapraszam serdecznie do mnie na bloga - można wygrać tę karteczkę za free - może się przyłączysz do wakacyjnej zabawy z niespodzianką :-) Będzie mi bardzo miło ;-)
      http://inka-art1.blogspot.com/2017/08/kartka-sztalugowa-skecana-kurs.html

      Delete
  3. Fantastyczny efekt. Myślę,że każdemu mężczyźnie przypadnie do gustu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję, bardzo mi miło i zapraszam do siebie na bloga, tam oprócz kursu jest jeszcze mała niespodzianka :-)
      http://inka-art1.blogspot.com/

      Delete
  4. Świetny pomysł :) Ja co prawda nie robię kartek, tylko je podziwiam, ale takiej konstrukcji jeszcze nie widziałam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za uznanie, a ja wolę robić - choć podziwiać też bardzo lubię :-)

      Delete
  5. Pięknie skomponowana męska karteczka. Super czytelny kurs:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki:-) karteczka prosta do zrobienia i efektowna w swej formie - mężczyźni są zafascynowani jej konstrukcją ( robiłam już kilka takich i wiem ze swojego doświadczenia :-)) a kursik serdecznie polecam - to fajna, kreatywna zabawa :-)

      Delete
  6. Wygląda to przepięknie!! Co za dbałość o szczegóły! Rewelacyjnie się prezentuje :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...